Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Hållbarhet

Efter krisen – H&M utser mångfaldsansvarig: ”Visar hur stort vårt ansvar är”

Publicerad: 17 januari 2018, 10:56

Kritiken mot modellvalet och anklagelserna om rasism får H&M att agera. Nu tillsätts en mångfaldsansvarig. ”Vi lyssnar”, skriver kedjan på Twitter.


Reklambilden med en svart pojke som bär en tröja med texten ”Coolest monkey in the jungle” har väckt, och väcker, starka reaktioner.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News