Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Hållbarhet

Djungel av märkningar när alla vill vara hållbara: ”Ett sätt att friskriva sig”

Publicerad: 27 juli 2021, 07:11

Att underlätta för kunden att göra bättre val är enligt Svensk Handels hållbarhetsundersökning en av de mest prioriterade frågorna.

Fler och fler modeaktörer använder sig av olika hållbarhetsmärkningar i syfte att ”hjälpa kunden att göra bättre val”. Men åsikterna kring märkningarna går isär. ”Det finns en övertro på att konsumenter gör aktiva val,” säger Cecilia Solér, docent i marknadsföring vid Handelshögskolan vid Göteborgs universitet.


Ämnen i artikeln:

H&MZalandoBiltemaE-handelSvensk Handel

Att underlätta för kunden att göra bättre val är enligt Svensk Handels hållbarhetsundersökning 2021 en av de mest prioriterade frågorna inom ramen för företagens hållbarhetsarbete.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News