Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Hållbarhet

Boomerang lanserar fysiskt second hand-koncept: ”Tidlös stil överlever alltid”

Publicerad: 29 april 2022, 11:56

Boomerang lanserar nytt butikskoncept hos Åhléns i Stockholm.

Foto: Malin Jochumsen

Boomerang har lanserar ett nytt butikskoncept hos Åhléns City i Stockholm. I det nya flaggskeppet kommer kunderna att kunna köpa äldre plagg som andra lämnat in.

Ämnen i artikeln:

BoomerangÅhléns

Daniel Norman

daniel.norman@bonniernews.se


– Vår grundinsikt är att tidlös stil alltid överlever tillfälliga trender och att ha en produktion nära våra idéer har alltid varit viktigt för Boomerang. Jag är stolt över att vi har produktion i Sverige. Intresset är stort för våra svenskstickade jersey-plagg och vi vill gärna uppmuntra till att skicka in sina gamla modefavoriter till oss, för att vi ska kunna ge dem nytt liv via vårt kommande second hand koncept, säger Boomerangs vd Karin Salegård i en kommentar. 

Boomerangs vd Karin Salegård i samspråk med modeprofilen Daniel Lindström.

Foto: Malin Jochumsen

Bommerang Effekten introducerades redan 2008. Nu får det alltså plats fysiskt i den nya flaggskeppsbutiken hos Åhléns i Stockholm. 

Plaggen som säljs har lämnats in till Boomerangs huvudkontor av tidigare användare som inte längre har användning för dem. 

– Vi är glada att Boomerang satsar på ett nytt butikskoncept hos oss på Åhléns City Stockholm. Vi välkomnar varumärkets satsning och insamling till hållbarhetsinitiativet Boomerang Effekten till vårt varuhus, säger Åsa Sonnemyr, vaurhuschef för Åhléns City. 

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev