Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Guide

Serieentreprenörerna avslöjar vägen till framgång – här är deras bästa tips

Publicerad: 15 november 2021, 09:13

Kristina Lindhe, grundare av Lexington, och Pär Svärdson, grundare av Apotea och Adlibris delar med sig av erfarenheter och tips kring hur du lyckas med ditt företagande.

Pär Svärdson startade sitt första bolag redan som 16-åring. ”Det var någon form av investmentbolag utan pengar”, säger han. Trots att det första bolaget inte blev någon större succé gav det honom övning. De två nästa bolagen han startade, Adlibris och Apotea, skördade desto större framgångar. Även Kristina Lindhe hade startat två bolag innan genombrottet kom. Med Lexington var hon övertygad om att det skulle bli en fullträff redan från starten. Här berättar de två entreprenörerna om sin resa – och tipsen för ett framgångsrikt entreprenörsskap i handeln.


Ämnen i artikeln:

ApoteaAdlibrisLexingtonE-handel

Entreprenörskapet har Pär Svärdson fått med sig från barnsben, hans pappa drev eget och själv startade han sitt första bolag, Svärdson Management Capital, redan som 16-åring. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev