Guide
Så hittar du en partner – och skapar en guldgruva: Experternas tips om co-branding
”Brand x brand”, ”brand collaborations”, ”co-branding” – kärt koncept har många namn. Exemplen på varumärken som samarbetat och vunnit nya målgrupper är otaliga, och inget tyder på att trenden är på nedgång. Market konsulterade HUI:s expert Michaela Dagher och H&M:s designer Linda Wikell. Här ger de sina bästa tips för ett lyckat varumärkessamarbete – och listar framgångsexemplen att inspireras av. ”Alla våra samarbeten är väldigt populära hos våra kunder och gynnar båda parter”, säger Linda Wikell.
Publicerad: 4 maj 2023, 09:53
Michaela Dagher, analytiker på HUI, har djupdykt bland både väntade och oväntade varumärkessamarbeten.
Foto: Liz & Max Haarala Hamilton, WIrestock/Getty och pressbilder
Fenomenet brand x brand har blivit allt populärare. Exemplen på varumärken som samarbetar för att vinna nya målgrupper är otaliga och fler är på gång.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.