Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Guide

Experttips: Så får du arga kunder att älska dig – sju enkla steg

Publicerad: 2 november 2022, 12:12

”Kundens klagomål bör ses som en gåva, det är en möjlighet att göra om och göra rätt”, säger Susanne Einhorn.

Foto: Pressbild och Getty

En arg och missnöjd kund är säljarens bästa chans. Det tycker kundmötesexperten Susanne Einhorn. Här berättar hon hur du vänder den ilskna kunden till en lojal ambassadör – genom sju enkla steg. ”Nu går vi in i en tuffare tid och då är det förödande att vara svartlistad eller ha negativa kommentarer på nätet”, säger hon.

Ämnen i artikeln:

Market InsightsKundempatiKundomdömenkundrelation

Annika Wilhelmson

annika.wilhelmson@bonniernews.se


En bilfirma i USA provade att medvetet sälja fordon med ett fel, något litet som en lampa som blinkade. När kunderna kom tillbaka för att få felet åtgärdat möttes de

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev