lördag23 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Framtidens teknik

Nytt AI-verktyg ska stötta Lindex butiksmedarbetare

Publicerad: 1 juni 2023, 09:19

Foto: Pressbild

Ett nytt AI-verktyg ska stötta Lindex butikspersonal. ”Erbjuda våra medarbetare en helt ny nivå av stöd”, säger IT-chefen Annika Elfström.

Ämnen i artikeln:

LindexDigitaliseringAIButikDetaljhandeln

Daniel Norman

daniel.norman@bonniernews.se


LÄS OCKSÅ: Ehnbåge om Lindex succéår – och hur kedjan ska fortsätta stå stark mitt i stormen

Tillsammans med Microsoft och Xenit har Lindex utvecklat AI-verktyget Copilot.

Tanken är att den ska stötta medarbetarna i butik. Med det vill kedjan erbjuda bättre support till butikspersonalen vilket ska leda till ökad effektivitet och förbättrad kundupplevelse.

– Vi har tagit ett stort steg mot framtiden genom att utveckla en MVP av Lindex Copilot. På Lindex är entreprenörskap och engagemang en viktig drivkraft i vår digitala transformation, och det är just den drivkraften som har gjort det möjligt för oss att erbjuda våra medarbetare i butik en helt ny nivå av stöd. Vi är stolta över att ha nått vårt mål att visa att verktyget fungerar och vi ser nu fram emot att fortsätta driva utvecklingen framåt, säger Annika Elfström i en kommentar.

LÄS OCKSÅ: Susanne Ehnbåge om nya karriärklivet: ”Inte väntat mig att det skulle ske redan nu”

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev