Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Framtidens teknik

Nu tar handeln steget in i spelvärlden: ”Vi har drivit en miljon butiksbesök”

Publicerad: 24 mars 2020, 09:09

Gamifiering innebär kraftfulla verktyg inspirerade av spellogik som skapar kundupplevelse, lojalitet och engagemang. Än har inte handeln hakat på i den takt som förutspåtts. ”Potentialen i de här verktygen är extremt stor. Jag tror att ett paradigmskifte är på gång”, säger Wilhelm Sporrong, tidigare vd på Webhallen och i dag egenföretagare inom gamifiering.


Ämnen i artikeln:

LykoWebhallenDigitaliseringinnovationerDetaljhandeln

Elin Nilsson, filosofie doktor i marknadsföring och konsumentbeteende vid Umeå universitet.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News