Framtidens teknik
Nu tar handeln steget in i spelvärlden: ”Vi har drivit en miljon butiksbesök”
Publicerad: 24 mars 2020, 09:09
Gamifiering innebär kraftfulla verktyg inspirerade av spellogik som skapar kundupplevelse, lojalitet och engagemang. Än har inte handeln hakat på i den takt som förutspåtts. ”Potentialen i de här verktygen är extremt stor. Jag tror att ett paradigmskifte är på gång”, säger Wilhelm Sporrong, tidigare vd på Webhallen och i dag egenföretagare inom gamifiering.
Bild 1/3 Elin Nilsson, filosofie doktor i marknadsföring och konsumentbeteende vid Umeå universitet.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.