Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Framtidens teknik

Nilson Group låter kunden ringa in sin beställning – och skippa kassan

Publicerad: 7 maj 2020, 12:31

Foto: Jamin Pirnia

Nilson Group låter kunden ringa in en beställning för hemleverans. Detta görs möjligt genom en ny app som även kan användas för att skippa kassan i butik.


Ämnen i artikeln:

SkorNilson GroupTjänstefiering

Läs mer: Skojättens drag för att nå nya kunder – flyttar in hos Cdon: ”Stora förhoppningar”

Nilson Group breddar sitt erbjudande och lanserar en säljstödsapp.

Genom den kan kunden få tillgång till gruppens fullständiga sortiment, lägga en beställning och få skorna hemlevererade.

Det går också bra att ringa in sin beställning till butik och få hjälp av personalen där att slutföra köpet via appen.

– Vår unika kombination av stort butiksnät och komplett e-handel ger kunden möjlighet att få personlig service av kunnig personal – detta ser vi som en stor fördel gentemot rena e-handlare, säger Alexandra Dornérus, chef för digital försäljning hos Nilson Group, i en kommentar.

Utöver detta kan kunden också använda appen för att skippa kassan i butik.

Köpet kan helt enkelt slutföras där i stället.

– Vi vill ge våra kunder en trygg och smidig betallösning på deras villkor, oavsett var och när de väljer att handla och betala sitt köp, säger Alexandra Dornérus.

Läs mer: Skojättens vd om stora oron: ”Folk förstår inte riktigt vad vi står inför”

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev