måndag25 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Framtidens teknik

Oscar Rundqvist är global digital cx-lead på H&M. Han var en av talarna på Markets event Digital retail i februari. ”Hur kan vi belöna värdeskapande mellan kunder? Det tycker jag är väldigt intressant att följa framåt”, säger han.

Foto: Pax Engström Nyström

H&M:s tech-expert om lanseringen som ska få kunderna att återkomma oftare

Genom satsningen Styleboards lånar H&M funktioner från sociala medier. Kunden är den nya influencern – och personlig relevans i kundupplevelsen avgörande för en Tiktok-generation med begränsat tålamod. Oscar Rundqvist, en av hjärnorna bakom Styleboards, berättar för Market om:
✓ Skarpare krav på influencers: ”Förtjäna sin tillit.”
✓ Utmaningen för Styleboards: ”Sätta rätt balans.”
✓ Mindre bolags trumfkort: ”Får ett försprång.”

Publicerad: 20 april 2023, 10:57

Monika Nilsson Lysell

monika.nilsson@bonniernews.se

Det räcker inte längre att samarbeta med den influencer som har flest följare. Oscar Rundqvist, som ansvarar över H&M:s digitala kundupplevelse, tycker att varumärken behöver utforska värdet i vanliga kunder

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 797 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Market InsightsH&MSociala medierModeAI

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev