Oscar Rundqvist är global digital cx-lead på H&M. Han var en av talarna på Markets event Digital retail i februari. ”Hur kan vi belöna värdeskapande mellan kunder? Det tycker jag är väldigt intressant att följa framåt”, säger han.
Foto: Pax Engström Nyström
H&M:s tech-expert om lanseringen som ska få kunderna att återkomma oftare
Genom satsningen Styleboards lånar H&M funktioner från sociala medier. Kunden är den nya influencern – och personlig relevans i kundupplevelsen avgörande för en Tiktok-generation med begränsat tålamod. Oscar Rundqvist, en av hjärnorna bakom Styleboards, berättar för Market om:
✓ Skarpare krav på influencers: ”Förtjäna sin tillit.”
✓ Utmaningen för Styleboards: ”Sätta rätt balans.”
✓ Mindre bolags trumfkort: ”Får ett försprång.”
Monika Nilsson Lysell
Det räcker inte längre att samarbeta med den influencer som har flest följare. Oscar Rundqvist, som ansvarar över H&M:s digitala kundupplevelse, tycker att varumärken behöver utforska värdet i vanliga kunder
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 797 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.