fredag9 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Framtidens teknik

Oscar Rundqvist är global digital cx-lead på H&M. Han var en av talarna på Markets event Digital retail i februari. ”Hur kan vi belöna värdeskapande mellan kunder? Det tycker jag är väldigt intressant att följa framåt”, säger han.

Foto: Pax Engström Nyström

H&M:s tech-expert om lanseringen som ska få kunderna att återkomma oftare

Genom satsningen Styleboards lånar H&M funktioner från sociala medier. Kunden är den nya influencern – och personlig relevans i kundupplevelsen avgörande för en Tiktok-generation med begränsat tålamod. Oscar Rundqvist, en av hjärnorna bakom Styleboards, berättar för Market om:
✓ Skarpare krav på influencers: ”Förtjäna sin tillit.”
✓ Utmaningen för Styleboards: ”Sätta rätt balans.”
✓ Mindre bolags trumfkort: ”Får ett försprång.”

Publicerad: 20 april 2023, 10:57

Monika Nilsson Lysell

monika.nilsson@bonniernews.se

Det räcker inte längre att samarbeta med den influencer som har flest följare. Oscar Rundqvist, som ansvarar över H&M:s digitala kundupplevelse, tycker att varumärken behöver utforska värdet i vanliga kunder

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Market InsightsH&MSociala medierModeAI

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev