Oscar Rundqvist är global digital cx-lead på H&M. Han var en av talarna på Markets event Digital retail i februari. ”Hur kan vi belöna värdeskapande mellan kunder? Det tycker jag är väldigt intressant att följa framåt”, säger han.
Foto: Pax Engström Nyström
H&M:s tech-expert om lanseringen som ska få kunderna att återkomma oftare
Genom satsningen Styleboards lånar H&M funktioner från sociala medier. Kunden är den nya influencern – och personlig relevans i kundupplevelsen avgörande för en Tiktok-generation med begränsat tålamod. Oscar Rundqvist, en av hjärnorna bakom Styleboards, berättar för Market om:
✓ Skarpare krav på influencers: ”Förtjäna sin tillit.”
✓ Utmaningen för Styleboards: ”Sätta rätt balans.”
✓ Mindre bolags trumfkort: ”Får ett försprång.”
Monika Nilsson Lysell
Det räcker inte längre att samarbeta med den influencer som har flest följare. Oscar Rundqvist, som ansvarar över H&M:s digitala kundupplevelse, tycker att varumärken behöver utforska värdet i vanliga kunder
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.