Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Framtidens teknik

H&M:s nya hi tech-koncept ska överträffa kundernas förväntningar

Publicerad: 31 maj 2022, 06:10

Smarta speglar känner igen färg och storlek på produkter.

Foto: Jon Kopaloff

Sömlösa betalningar, smarta speglar som ger personliga stylingtips och hållbarare levaranser är några av nyheterna när modejätten testar sitt nya koncept i en pilot i Berverly Hills, USA.

Ämnen i artikeln:

H&MButikskonceptDigitalisering

Helen Preutz (tjänstledig)

helen.preutz@bonniernews.se


H&M Gruppen rullar nu ut en pilot i amerikanska Cos-butiker där tekniska lösningar ska förse kunderna med sömlösa betalningar, hållbarare leveranser och returer.

Bland annat har provrummen försetts med smarta speglar som känner igen färg och storlek på produkter som kunden provat för att kunna ge personliga stylingtips.

Den smarta spegeltekniken används även ute i butiken för att göra det möjligt att testa kläder virtuellt. 

– Vi utvecklar och studerar hur våra Cos-butiker kan inspirera våra kunder, både i dag och i framtiden. Vår ambition är att testa ny teknik som låter oss möta och överträffa kundernas förväntningar på butiken, säger Lea Rytz Goldman, vd för Cos.

Konceptet testas i Bevery Hills i Kalifornien med ambitionen att rullas ut i samtliga Cos-butiker i USA. 

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev