Framtidens teknik
Bakom kulisserna: Hemliga arbetet som ska transformera matbutikerna
Publicerad: 27 januari 2022, 09:15
Fyra nyckelpersoner i arbetet med framtidens dagligvarubutiker: Peter Muld på Ica, Johan Augustsson på Lidl, Carl Stenbeck på Axfood och Stina Thorgerzon på Coop. Foto: Tom Fägrell
Handeln skruvar upp takten i jakten på framtidens butik, men de stora dagligvaruaktörerna är mycket förtegna om arbetet. Market har pratat med personer i centrala roller på Ica, Coop, Axfood och Lidl – och fått dem att berätta om:
✓ Företagens hetaste projekt just nu.
✓ Nyckelpersonernas egen bild av utvecklingsarbetet.
✓ Tio viktiga ledord som visar vägen till framtidens butik.
✓ Globala trenderna som tvingar handeln att förnya sig.
✓ De heta hybridbutikerna.
✓ Svårlösta konflikten som alla måste hantera.
De senaste åren har gett dagligvaruhandeln en chockbehandling, med en explosiv ökning av e-handeln och köpmönster som på ett par månader hoppat flera år framåt samtidigt som osäkerheten ökar.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.