Framtidens teknik
Analys och atmosfär – så möblerar de framtidens heminredningsbutiker: ”Det lönar sig att satsa”
Publicerad: 8 februari 2022, 12:59
Reza Shomali, utvecklingschef på Ikea i Sverige, och Cathrine Weberg Abrahamsen, affärsutvecklingschef på Hemtex, berättar om hur de utvecklas kedjornas nya butikskoncept. Foto: Ikea och Hemtex
En bransch med kraftig e-handelstillväxt – men där många fortfarande vill se och känna på varorna fysiskt innan de slår till. Det skapar intressanta utmaningar för heminredningshandeln. Market har mött Reza Shomali, utvecklingschef på Ikea i Sverige, och Cathrine Weberg Abrahamsen, affärsutvecklingschef på Hemtex. Här berättar de hur deras företag vässar sitt erbjudande med nya butikskoncept och synen på det fysiska kundmötet. ”Det har utvecklats många funktioner som inte är relevanta för kunden”, säger Cathrine Weberg Abrahamsen.
Heminredningskedjan Hemtex har under de senaste två åren rullat ut en omfattande satsning på förnyelse och utveckling i butiksnätet.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.