Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Betallösningar

Nytt teknikhaveri – tusentals Klarnakunder kan ha drabbats

Publicerad: 27 juli 2021, 12:51

Ett tekniskt fel ledde till att kunder som betalade via Klarna den 21 juli debiterades dubbelt.

En teknikincident ledde till att kunder som betalade via Klarna debiterades två gånger. Enligt betaljätten kan tusentals kunder ha drabbats och arbetet med att återbetala dem har inletts.


Ämnen i artikeln:

KlarnaDigitalisering

Ett tekniskt fel ledde till att kunder som betalade via Klarna den 21 juli debiterades dubbelt, skriver flera medier.
Enligt betaljätten kan det röra sig om tusentals kunder som nu kan få vänta upp till tre bankdagar innan de får pengarna tillbaka. 

Enligt Aftonbladet uppger Klarna att felet inte ligger hos dem.

– Vi har fortsatt vår utredning om vad som hänt, och det har visat sig att felet ligger inte hos oss. Det ligger hos Nordea och Bankgirot, säger Niklas Gillström, presschef på Klarna.

Nya köp uppges inte påverkas.

Det är inte första gången som Klarna drabbas av tekniskt strul. I slutet på maj ledde en teknikincident till att användare som loggat in i appen fick tillgång till andra användares person- och bankuppgifter. Användare uppges även ha tagit del av andras fakturor.

Helen Preutz

Reporter

helen.preutz@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

KlarnaDigitalisering

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News