Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Betallösningar

Ny undersökning: Allt fler svenskar blippar när de kommer till kassan

Publicerad: 18 november 2019, 07:33

Foto: Shutterstock

Allt fler svenska konsumenter väljer att blippa med ett kontaktlöst betalkort när de kommer till kassan. Och swish är den betaltjänst som används absolut mest i Sverige. ”Det är en framgångsraket”, konstaterar Lukas Berg när svenskarnas betalbeteenden nu undersökts för sjunde året i rad.


Ämnen i artikeln:

Betalfrågor

Läs mer: Därför avbryter var fjärde e-handelskund köpresan – här är experttipsen som ökar din omsättning

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Betalfrågor

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev