Betallösningar
Ny undersökning: Allt fler svenskar blippar när de kommer till kassan
Publicerad: 18 november 2019, 07:33
Foto: Shutterstock
Allt fler svenska konsumenter väljer att blippa med ett kontaktlöst betalkort när de kommer till kassan. Och swish är den betaltjänst som används absolut mest i Sverige. ”Det är en framgångsraket”, konstaterar Lukas Berg när svenskarnas betalbeteenden nu undersökts för sjunde året i rad.
Ämnen i artikeln:
BetalfrågorLäs mer: Därför avbryter var fjärde e-handelskund köpresan – här är experttipsen som ökar din omsättning
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.