Betallösningar
Klarna satsar på prisjämförelser: ”Hjälper handlarna att nå fler kunder”
Publicerad: 15 juni 2021, 08:37
Foto: Getty Images
Klarna lanserar en prisjämförelsetjänst som gör det möjligt för handlarna att synas på Google. Tjänsten heter Klarna Comparison Shopping Service (CSS) och lanseras på 21 marknader i Europa.
CSS-programmet har skapats av Google och gör det möjligt för olika partners, i det här fallet Klarna, att bli en länk mellan detaljisten och Google och skapa större exponering och produktsynlighet.
Klarna vill med andra ord bli en starkare tillväxtpartner för sina kundföretag.
Klarna kommer att ta en fast månadsavgift som ska vara upp till 20 procent billigare i kostnad per klick än om handlaren går direkt till Google.
– Det känns otroligt spännande att lansera Klarna Comparison Shopping Service i dag. Med den här tjänsten gör vi det möjligt för retailers att lista sina Google product listing ads mer effektivt. Konkret innebär det att vi på ett effektivt sätt kan hjälpa handlarna att nå fler kunder och konvertera relevant trafik från konsumenter som söker produkter som de vill köpa och därmed maximera säljarnas avkastning på annonskostnaderna, säger Klarnas marknadsföringschef David Sandström i ett pressmeddelande.
Samtidigt kommer det att finnas en sida där man kan jämföra priser mellan produkter.
– Vi kommer att lansera fler produkter och tjänster för att stärka kundernas strategi ytterligare, säger David Sandström.