Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Betallösningar

Betaljätten låter kunderna identifiera sig med fingeravtryck: ”Enklare”

Publicerad: 26 januari 2018, 13:54

Foto: Shutterstock

Om drygt ett år kommer konsumenterna som handlar med Mastercard på nätet att kunna identifiera sig med fingeravtryck eller ansiktsigenkänning. "Gör köpet mycket enklare", säger Mastercards chef för Norden och Baltikum, Sasha Krstic.


Ämnen i artikeln:

Betalfrågor

Från och med april 2019 kommer de konsumenter som använder Mastercard när de handlar på nätet att kunna identifiera sig genom biometri, det vill säga fingeravtryck eller ansiktsigenkänning, vid köpet.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Betalfrågor

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News