Så satsar elektronikjättarna för att klara framtiden
Konkurrensen är stenhård i hemelektronikhandeln. Flera bolag har gått under i det 20 år långa priskriget. Nu förbättras lönsamheten, men de etablerade kedjorna måste utveckla sitt erbjudande för att överleva.
Hemelektronikhandelns skakiga resa fortsätter. För att lyfta branschen krävs nya produkter, fler tjänster och bättre kundinsikt.
Hemelektronikjättarna satsar för att överleva en framtid där allt mer försäljning flyttar till nätet – och till utländska aktörer. Omnikanalsatsningar, kostnadskontroll och en närmare relation med kunden ska lyfta kedjorna.
Det här kan du läsa i rapporten:
- Utvecklingen i branschen hänger på teknikskiften
- Prispressen har skördat offer
- Elgiganten slår rekord
- Netonnet ställer om
- Audio Video satsar både lokalt och digitalt
- Multikanal ska lyfta Media Markt
- Power är branschens ”dark horse”
- Analys: Bristen på nyheter tynger branschen
Läs våra kommentarsregler