Därför letar kedjorna efter heta citylägen: ”Naturligt steg”

Detaljhandeln håller på att hitta en nygammal arena. Företag som vill expandera testar centrala lägen där man kan nå nya målgrupper. Det visar Markets nya rapport.
Text: Mikael Sydner
Annons:

Det här kan du läsa i rapporten:

  • Varför aktörer som normalt endast finns på externa handelsplatser provar cityetableringar – med nya koncept.
  • När digitaliseringen ökar finns det också behov att möta kunder i lägen med bra flöden.
  • Elgiganten flyttar fram positionerna i stadskärnorna med ett uppdaterat Phonehouse-koncept och ett nytt citykoncept.
  • Byggvarukedjan Bauhaus, som normalt finns i volymhandelsområden, ska under året etablera mindre kompaktbutiker i centrala lägen för att öka tillgängligheten.
  • Liksom Bauhaus siktar ÖoB på att växa i city.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Loading...