Willys nästan ikapp marknadsettan: ”Ett långdistansarbete”

Willys närmar sig dagligvaruhandelns etta Ica Maxi. Men utmanarens vd tonar ned matchen. ”Vi lägger inte fokus på vad andra gör”, säger Thomas Evertsson till Market.
Text: Thomas Ohlén
Annons:

GFK:s kartläggning av hushållens inköp av dagligvaror februari-april avslöjar att Willys stärkte sin position jämfört med i fjol.

Alla nyckeltal pekade uppåt.

  • Kundstock: +1,6 procent
  • Lojalitet: +5,3 procent
  • Snittköp: +4,4 procent

– Siffrorna är naturligtvis glädjande , säger Thomas Evertsson om den lågprisprofilerade kedjans fortsatt positiva utveckling.

Thomas Evertsson presenterar flera förklaringar till Willys uppåtgående trend.

– Butiksdriften är stabil och bra, servicegraden från vår partner Dagab är hög och vi har breddat erbjudandet. Större andelar av ekologiska, vegetariska och svenska produkter gör att vi attraherar nya kundgrupper

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i en månad
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis – en hel månad! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...