Varuhusets vassa vapen: Personliga möten rakt in i soffhörnet

Brittiska lyxvaruhuset Harvey Nichols har ett nytt vapen i kampen om de digitala kunderna. Nu kan du från soffan chatta med din personliga stylist – som också visar dig nya varor. Resultat: Kunderna shoppar mer. Market kopplade upp sig och testade.
Text: Nina Granberg Melin
Annons:

Harvey Nichols är först ut i Storbritannien med att erbjuda live online shopping. Kunderna kan nu hemma i soffan ta del av samma upplevelse med personlig kontakt och skräddarsydda tips och råd som vid ett besök på varuhuset.

Tjänsten är uppkallad efter den tekniska samarbetspartnern Hero. Nyligen lanserades den för brittiska och internationella besökare på varuhusets hemsida. Reaktionerna är mycket positiva från både kunder och medarbetare.

– Det är en oväntad upplevelse och skapar en personlig länk med kunden som normalt saknas online. Och det är dessutom en expressväg för att få svar på frågor, säger Jose Collado, wine shop manager på varuhuset i Knightsbridge, London.

Det här är en del av Market Premium

Redan Premium-prenumerant?

Det får du som Market Premium-prenumerant

  • Premiumartiklar som ger dig hela nyhetsbilden av detaljhandeln
  • Sökbart artikelarkiv
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...