Varningssignalerna – så ser du om en kollega mår dåligt: ”Viktigt att det går snabbt”

”Stress i sig är ingen fara – i lagom dos. Men vi behöver möjlighet till återhämtning”, säger Maria Steneskog Nyman, psykolog och beteendevetenskaplig rådgivare på företagshälsan Previa, och ger sina bästa råd hur arbetsgivare ska agera när en medarbetare hamnar i psykisk ohälsa.
Text: Marie Hillblom
Annons:

Psykisk ohälsa är ett brett begrepp. Det kan handla om allt från att en medarbetare hamnar i en krissituation, mår dåligt och behöver hjälp, till svårare psykisk ohälsa med diagnoser.

Psykisk ohälsa är en vanlig orsak till kontakt med företagshälsovården och för många handlar det då om stressrelaterad problematik.

Det här är en del av Market Premium

Redan Premium-prenumerant?

Det får du som Market Premium-prenumerant

  • Premiumartiklar som ger dig hela nyhetsbilden av detaljhandeln
  • Sökbart artikelarkiv
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...