Foto: Shutterstock

Varningsflagg i ny rapport: Här missar kedjornas reklam kundernas behov

Mediekanalernas roller skiftar genom kundresan fram till köpbeslutet – men kedjorna gör viktiga misstag. Det visar en ”gap-analys” i Detaljhandelns Mediebarometer 2018.
Text: Kalle Östgren
Annons:

Marcus Krés, analysansvarig, TBS Mediebyrå.

Marknadskommunikation ska nå konsumenterna vid de tillfällen som påverkar besluten mest. Därför har de olika mediekanalerna olika roller – och varierar i betydelse – under kundresan.

Detaljhandelns Mediebarometer 2018, en undersökning som genomförs av TBS Mediabyrå i samarbete med HUI Research, har kartlagt vilken betydelse kedjorna själva ger de olika kanalerna i olika skeden – och samtidigt hur konsumenterna vill ha det.

I jämförelsen klarläggs viktiga glapp mellan företagens uppfattningar och investeringar, och vad konsumenterna tycker och vill ha.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i en månad
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis – en hel månad! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...