Uppstickarna som storsatsar på butik – men ratar nätet: ”Kunden vill ha upplevelser”

”Vi har en tro och en förhoppning om att man vill ha upplevelse och inspiration och att det kommer att finnas ett fysiskt behov,” säger Ylva Bengtsson, ena halvan av ägarduon bakom World of Toys som öppnade officiellt i Gallerian på Black Friday.
Text: Helen Preutz
Annons:

En närmare tre meter hög isbjörn möter mig vid ingången från Sergelgången. Väl inne konstaterar jag att detta är något så ovanligt som en luftig leksaksbutik där ägarna Ylva Bengtsson och Annelie Karlsson lyckats inhysa cirka 12 000 olika produkter utan att det blir plottrigt. Ytan på 800 kvadratmeter gör sitt, men även butikskonceptet med kreativa inslag och plats för lek.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...