Unika siffror: Här är nätmatens största kundgrupp

Dagligvaror accelererar online och är uppe i fem procent av försäljningen. Barnfamiljer klickar hem maten mest. Det visar nya siffror från Market och GFK.
Text: Thomas Ohlén
Annons:

Nya siffror från GFK visar att e-handelsandelen är störst bland hushåll med barn i åldern 0-6 år.

Dessa spenderar 12,1 procent av sina utgifter för dagligvaror på nätet.

– Familjer med mindre barn har mycket som ska hinnas med och lägger sannolikt hellre tiden på annat än att åka till den fysiska matbutiken och värdesätter troligen tidsbesparingen när de betalar för tjänsten, säger GFK:s analytiker Bo Engström.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i en månad
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis – en hel månad! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...