Foto: Shutterstock

Unik Facebook-data avslöjar: Så får du det att klicka med kunden på sociala medier

Sociala medier kan vara en oas för snabba konverteringar. Men att slå fast mer långsiktiga effekter har varit lite av en skymningszon. En ny undersökning visar dock att det kan löna sig att lyfta blicken. ”Det är en utmaning att få företag att tänka mer långsiktigt”, säger Johan Kvist, ansvarig för marketing science på Facebook i Norden.
Text: Mikael Sydner
Annons:

Sociala medier har växt till ett område som de flesta företag i dag använder. Många har varit ute efter kortsiktiga resultat, framför allt de som säljer varor och tjänster på nätet.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...