Unified retail – så har det gått för The Lobby på Regeringsgatan

Åtta månader in i retailsatsningen The Lobby på Regeringsgatan i Stockholm – hur har det gått? Vilka svar har AMF Fastigheter fått? ”En hel del värdefulla insikter”, säger Göran Swärdh, konceptansvarig och affärsutvecklare på AMF Fastigheter.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

The Lobby, 900 kvadratmeter ny retail i centrala Stockholm, väckte uppmärksamhet i samband med att dörrarna ut mot Regeringsgatan slogs upp i april tidigare i år.

Butik, galleria eller mitt emellan?

Varken eller. Snarare ett livsstilsmagasin som byter innehåll med jämna mellanrum. En hybrid mellan fysisk och digital handel och en marknadsföringsplats för framåtlutade varumärken som vill ta pulsen på den nya tidens konsumenter.

Och, inte minst, en annan sorts testyta för AMF Fastigheter.

– Vi har fått en mängd information och många nya insikter som vi kan ta med oss in i kommande retailsatsningar. Och vi har medvetet inte skrivit folk på näsan om vad The Lobby ska vara, utan istället låtit var och en bestämma det, säger Göran Swärdh, konceptansvarig för The Lobby och affärsutvecklare på AMF Fastigheter.

    Läs alla artiklar gratis

    • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
    • Inga kostnader eller dolda villkor
    • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

    Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

    Full tillgång till Market premium i tre månader
    7990kr ex. moms
    Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
    {{message}}
    {{error}}
    Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

    Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

    Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
    Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

    Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

    Användarnamn: {{ fd.mail }}
    Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

    Annons:
    Annons:

    Analyser

    Loading...