Undersökning: Många har långt kvar till den ”sömlösa upplevelsen”

Hela 31 av 50 butiker misslyckas med att erbjuda kunden tekniska hjälpmedel för att genomföra ett e-handelsköp i den fysiska butiken. Det visar Markets undersökning.
Text: Martin Rosengren
Annons:

Undersökning visar att detaljhandeln generellt har mycket kvar att göra för att utnyttja möjligheterna med omnikanal. 31 butiker av 50 misslyckades med att erbjuda kunden tekniska hjälpmedel för att genomföra e-handelsköp i den fysiska butiken, efter att undersökarna medvetet frågat efter varor som inte fanns på plats.

– Att hänvisa kunden till att e-handla på egen hand, det är ofta detsamma som att hänvisa kunden till närmaste konkurrent på andra sidan gatan eller ett klick bort, säger Mattias Pihlström, digital expert på Accenture Interactive.

    Läs alla artiklar gratis

    • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
    • Inga kostnader eller dolda villkor

    Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

    Full tillgång till Market premium i tre månader
    7990kr ex. moms
    Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
    {{message}}
    {{error}}
    Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

    Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

    Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
    Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

    Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

    Användarnamn: {{ fd.mail }}
    Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

    Samma ämne:
    Annons:
    Annons:
    Annons:

    Analyser

    Loading...