Foto: Bengt Andersson

Undersökning: Fem moderna kundtyper – så möter du dem och ökar konverteringen

Gör mindre, men gör rätt. Genom 3 500 kundsamtal kan Åsa Parsmo, vd på CX First, presentera receptet som ska öka konverteringen i den fysiska butiken i dagens förändrade shoppinglandskap.
Text: Marie Hillblom
Annons:

– Att inte förstå varför folk besöker dina fysiska butiker och varför bara en liten andel handlar är i dag en dödsdom för fysisk retail, säger Åsa Parsmo och pekar på nya digitala vanor hos människor och en e-handelsutveckling som pekar uppåt.

Men trots allt är det fortfarande i fysisk butik som de flesta köpen görs och än finns tid till räddning, menar hon.

– Vi har förändrats enormt av digitaliseringen, vi har ett annat mindset i dag. Men det har inte hänt mycket med den fysiska butikens utseende, varors exponering, var provrummen är placerade, hur kassan fungerar, hur säljare jobbar och blir utbildade under de senaste 30-40 åren. Försäljningen i fysisk butik har rasat, säger Åsa Parsmo och förklarar att en stor förändring måste till och allt handlar i grunden om att ta greppet om vad som faktiskt gör besökare till kunder.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...