Undersökning avslöjar butikernas styrkor och svagheter i kundmötet

Bra service i butik lönar sig. Och frågan om ett bättre kundmöte, den fortsätter att vinna mark. Det visar en undersökning som Market har låtit genomföra bland kunder och handlare inom den svenska detaljhandeln. Samtidigt menar en av branschens experter att synen på god service är allt för stereotyp.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

När Market låter kunder och handlare inom den svenska detaljhandeln svara på frågor om vilken roll kundmötet spelar i de fysiska butikerna syns flera intressanta spår.

Och majoriteten är överens. Ögonblicket då du står där med en potentiell kund framför dig är centralt. Det behöver tas omhand. Många av de som deltagit i Markets undersökning menar dock att det finns ett arbete att göra för att bli ännu effektivare och ännu bättre på att landa i köpavslut. Och att insatserna behöver hållas vid liv genom återkommande utbildningar och andra sorters praktisk träning.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...