Undersökning avslöjar butikernas styrkor och svagheter i kundmötet
Bra service i butik lönar sig. Och frågan om ett bättre kundmöte, den fortsätter att vinna mark. Det visar en undersökning som Market har låtit genomföra bland kunder och handlare inom den svenska detaljhandeln. Samtidigt menar en av branschens experter att synen på god service är allt för stereotyp.
När Market låter kunder och handlare inom den svenska detaljhandeln svara på frågor om vilken roll kundmötet spelar i de fysiska butikerna syns flera intressanta spår.
Och majoriteten är överens. Ögonblicket då du står där med en potentiell kund framför dig är centralt. Det behöver tas omhand. Många av de som deltagit i Markets undersökning menar dock att det finns ett arbete att göra för att bli ännu effektivare och ännu bättre på att landa i köpavslut. Och att insatserna behöver hållas vid liv genom återkommande utbildningar och andra sorters praktisk träning.
Läs våra kommentarsregler