Tonströms strategi – så blir framtiden för Clas Ohlson: ”Mycket kvar digitalt”

Clas Ohlsons kundfokus lockade Kristofer Tonström att byta modebranschen mot hemmafix. Nu vill han ta bolagets styrka steget vidare. ”Men hur man tar med sig den här Clas Ohlson-känslan i alla kanaler? Det är en utmaning som vi jobbar med”, säger Kristofer Tonström.
Text: Julia Forsberg
Annons:

Det har gått drygt två månader sedan Kristofer Tonström tog över vd-posten på Clas Ohlson efter Lotta Lyrå. Han beskriver den första tiden som intensiv, lärorik och rolig.

– Det är så klart lite speciellt att byta jobb, givet situationen med att många av oss jobbar hemma och så vidare. Men det har också varit mycket uppsida i det med att man verkligen har fått chansen att träffa väldigt många personer på ganska kort tid, säger Kristofer Tonström.

Med att träffa många personer på kort tid menar Kristofer Tonström att han har haft chansen att träffa en del av de anställda fysiskt, men att han också har kunnat träffa många fler av dem digitalt.

Att lära känna organisationen och människorna har varit en av de tre huvudsakliga delarna som Kristofer Tonström har ägnat sin första tid på Clas Ohlson åt. Den andra delen handlar om att förstå var bolaget befinner sig, vad de gör bra och vad de kan göra bättre.

Det här är en del av Market Premium

Redan Premium-prenumerant?

Det får du som Market Premium-prenumerant

  • Premiumartiklar som ger dig hela nyhetsbilden av detaljhandeln
  • Sökbart artikelarkiv
Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...