The Body Shop vässar tonläget: ”Vi ska höras och synas mer igen”

Efter några år med en låg profil höjer The Body Shop volymen. ”Vi behöver sticka ut mer när konkurrenterna nischar sig allt mer som hållbara aktörer”, säger vd Eva Lemark.
Text: Mikael Sydner
Annons:

Det har hänt en hel del inom The Body Shop det senaste året. I fjol köpte brasilianska Natura Cosméticos kedjan av L’Oréal som varit ägare sedan 2006.

Vid övertagandet i september slog Naturas ordförande Roberto Marques fast att märket skulle bli en ännu starkare röst som aktivist i angelägna frågor som djurförsök – något som grundaren Anita Roddick slogs emot hela sitt liv.

Ett annat tydligt budskap var att öka tillväxten efter några år med minskad försäljning på en allt tuffare marknad.

Roberto Marques slog också fast att han ville se en fördubbling av rörelseresultatet, som 2016 var 82 miljoner dollar, fram till 2022.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...