Succékedjan dissar e-handel: ”Vi tror på kundmötet”

Jeansbolaget bröt sig ur JC 2016. Redan första året kunde kedjan redovisa ökningstal och lönsamhet som gjorde branschkollegorna avundsjuka. Nu berättar de om receptet bakom framgången – och utmaningarna för kedjan. ”Leverantörerna var iskalla till en början”, säger vd Tobias Frick.
Text: Andreas Dyrberg Skog
Annons:

Fem män sitter i en roof top-bar på ett hotell i centrala Stockholm. Men i glasen har de bara vatten och på bordet ligger inga tallrikar utan där ritar de upp planerna för succékedjan Jeansbolaget.

– Välkommen till vårt huvudkontor, hälsar styrelseordföranden Lars Bergman, som också äger kedjans butiker i Gävle.

Här på hotellet håller styrelsen, tillika kedjeledningen, sina möten under tre dagar varje månad.

Förutom Lars Bergman och Tobias Frick, som äger butikerna i Oskarshamn och Västervik, ingår även Thomas Rundqvist, Trollhättan, Thomas Haraldsson Kungsbacka och Jonas Hardeberg, Tranås, i styrelsen. Alla är butiksägare på respektive ort.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...