Stort intresse för franchise trots krisen: ”Många behöver en annan plan”

Manualens tid är förbi. Nu är det i hög grad värderingar och vi-känsla som driver en franchise-verksamhet framåt. ”Det fascinerar mig hur tajt den här gruppen av människor är – även i svåra tider”, säger Svenska Franchiseföreningens vd Johan Martinsson som ser ett fortsatt starkt intresse för eget företagande.
Text: Mikael Sydner
Annons:

När Svenska Franchiseföreningen i början på året planerade att släppa sin årliga rapport, den 15:e i ordningen, i samband med branschens egen gala den 27 mars var det med en spirande optimism. Den nya barometern visade bland annat att det finns en framtidstro inom franchise – detta trots en avmattning i konjunkturen.

I det läget kom en torped med beteckningen covid-19 och sänkte utsatta delar av näringslivet. Svallvågorna sköljde även in över franchise-communityn där man genast började pumpa läns.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...