Ståhl är tillbaka – stor intervju om sorgen, nytändningen och miljardmålet

Christina Ståhl är sedan årsskiftet vd för Bagaren och Kocken. Uppdraget är tydligt: om tre år ska bolagets omsättning ha dubblerats till en miljard kronor med ökad lönsamhet. ”Jag har retail- och entreprenörsandan i blodet”, säger hon och menar att det var omöjligt att inte anta utmaningen.
Text: Marie Hillblom
Annons:

Den inre kompassen är stark hos Christina Ståhl.

– Jag vill skapa sunda, friska bolag som håller Sverige igång, men också sunda bolag där anställda vill växa och utvecklas, vara och verka.

Effekten av detta menar hon inte bara ger nöjd personal, utan också ett företag där kunden vill handla, och investerare satsa.

Verktygen för att lotsa bolaget i rätt kompassriktning?

– Ett värdeskapande kunderbjudande, men utöver det tror jag på rättvisa, tydlighet och kommunikation. Är informationen tydlig känner man sig ofta både mer informerad och involverad, vilket brukar vara en bra grund för gott samarbete, säger Christina Ståhl och förklarar att på samma sätt riskerar oinformerade medarbetare att känna ökad stress.

Det här är en del av Market Premium

Redan Premium-prenumerant?

Det får du som Market Premium-prenumerant

  • Premiumartiklar som ger dig hela nyhetsbilden av detaljhandeln
  • Sökbart artikelarkiv
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...