Foto: Michael Sandsjö

Stadium laddar för fler koncept: ”Sneakers Point blir inte det sista vi adderar”

Stadium Group tar nästa kliv på temat nischade butikskoncept. I morgon öppnar 200 kvadratmeter skoglädje, på Sneakers Point hemma i Norrköping. ”Vi når en ny sorts upplevelse med den här typen av format. Det här blir inte det sista vi adderar till vårt varumärke”, säger vd Karl Eklöf, i en intervju med Market.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

Tisdag förmiddag i köpcentrumet Linden i Norrköping. Här, på Stadiums hemmaplan, återstår bara den sista finputsningen av sportkedjans nya koncept – Sneakers Point.

Karl Eklöf, vd för Stadium Group, är förväntansfull inför lanseringen av det nya formatet.

– Det känns himla roligt att kunna göra det här och jag tror stenhårt på en renodlad sneakerupplevelse. Och vi har ju för vana att testa och laborera med olika avknoppningar från ”riktiga” Stadium, säger han.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...