Spotify breddar utbudet

Musiktjänsten växer från att strömma musik till att bli en plattform för video, radio och poddsändningar. ”Vi ger ett djupare Spotify”, säger vd Daniel Ek.
Text: Mikael Sydner
Annons:

Satsningen på nytt innehåll med flera tunga partners presenterades vid en presskonferens i New York under onsdagen.

– Vi erbjuder nu en sömlös mix av musik och program i samarbete med fantastiska nya innehållsproducenter, sade Daniel Ek.

Bland annat handlar det om ett 50-tal medieföretag som BBC, NBC, ESPN, Vice, Slate, Comedy Central och Ted.

Daniel Ek betonar samtidigt att Spotify först och främst är ett musikföretag.

– Det vi försöker göra är att ta vår position i [musikbranschen] och brygga det så att vi går in på annat som nyheter och radio, för att ”soundtracka” hela ditt liv, vara en kompanjon för alla delar av ditt liv, säger han till DN.

Det här är en del av Market Premium

Redan Premium-prenumerant?

Det får du som Market Premium-prenumerant

  • Premiumartiklar som ger dig hela nyhetsbilden av detaljhandeln
  • Sökbart artikelarkiv
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...