Smart bokföring – kedjans medlemmar höjer snittköpen

Akademibokhandeln har valt bort bonussystem och poängsamlande i sin kundklubb – men ändå lockat över två miljoner medlemmar på tre år. Här berättar marknadschefen Cecilia Helsing hur de har lyckats: ”Hela företaget är engagerat i Akademibokhandelns Vänner”.
Text: Andreas Dyrberg Skog
Annons:

Konkurrensen är stenhård i bokhandeln och e-handelsandelen är hög.

I den miljön är det svårt att bygga lojalitet.

Men Akademibokhandeln har på kort tid byggt upp en kundklubb – Akademibokhandelns Vänner – där var femte svensk, två miljoner personer, är medlem.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...