Foto: Thomas Ohlén

Småbutikerna rycker fram – Tempo och Willys Hemma värvar flest nya kunder

Tempo och Willys Hemma är hetast i dagligvaruhandeln. GFK:s siffror visar att båda lockar många fler kunder. ”Vi har ett stort go”, säger Henrik Sved på Tempo.
Text: Thomas Ohlén
Annons:

GFK:s senaste kartläggning av drygt 4 000 privathushålls inköp av dagligvaror över hela Sverige avslöjar att Axfoods mindre butiksformat flyttar fram sina positioner.

Alla nyckeltal pekar uppåt för Tempo:

Kundstock: +16 procent
Lojalitet: +28 procent
Kvittovärde: +10 procent

– Tempo går väldigt bra och GFK:s siffror är ytterligare ett kvitto på den positiva trenden, säger affärsområdeschefen Henrik Sved till Market.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...