Slaget om kunden avgörs i hemmet: ”Handeln måste anpassa sig”

Under covid-19 har marknadsplatsen flyttat in i hemmet. Handlarna kommer att behöva anpassa sig till hur och vad konsumenterna efterfrågar. ”Det kommer att leda till någon form av utslagningseffekt över tid”, säger Peter Lindell på Accenture.
Text: Julia Forsberg
Annons:

E-handeln har växt mer under 2020 än vad den har gjort totalt de senaste tio åren. Det förändrade konsumtionsmönstret som covid-19 har skapat kan bli permanent.

När vi är mer hemma förändras de enkla behoven som hur vi handlar mat, tränar och umgås. Många kommer att fortsätta att arbeta hemma även när pandemin är över och handlarna behöver hitta nya sätt att nå kunderna.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...