Skräm inte bort kunden: Så här gör du reklam – utan att irritera

Allt fler svenskar stör sig på reklam. Spammens tid är över, kommunikation som siktar mot försäljning skapar oftast bara ett irrelevant flöde. Här tipsar Susanne Rönnqvist Ahmadi, internationell marknadschef på Hubspot, om hur du når fram till kunderna, utan att irritera.
Text: Julia Forsberg
Annons:

En undersökning från Sveriges Annonsörer visar att sex av tio svenskar är trötta på reklam. Andelen som är mycket trötta på reklam ökade från 18 till 21 procent förra året.

Varje dag möts kunder av tusentals intryck. Om då ett e-brev dyker upp hos kunden som är helt irrelevant just då skapar det bara irritation.

– Allt handlar om relevans, den klassiska spammen är över, säger Susanne Rönnqvist Ahmadi, internationell marknadschef på Hubspot.

I stället behöver företagen skapa ett värde och en upplevelse i själva marknadsföringen, exempelvis genom att inleda dialogen med att utbilda kunden, menar Susanne Rönnqvist Ahmadi.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...