Sköna juveler går hem på nätet: ”Inget man spontanshoppar”

Vanbruun har hittat sin egen nisch på nätet: diamanter och exklusiva vigselringar. Nu är marknaden mättad i Sverige – då tar vd:n och grundaren Victor Halvarsson butiken ut i världen. ”Vi lägger i en extra växel och satsar på tillväxt”, säger han.
Text: Andreas Dyrberg Skog
Annons:

Vanbruun har gått från noll till 33 miljoner kronor i omsättning på fem år. Ingen explosiv utveckling jämfört med andra e-handelsraketer, men en stadig tillväxt och lika stabil lönsamhet.

– Vi kommer aldrig att bli en snabbväxare som Apotea och plötsligt omsätta en miljard kronor. Det finns helt enkelt inte det marknadsunderlaget – vi kan inte tvinga fler att gifta sig, säger Victor Halvarsson.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...