Sju punkter som klargör rollen för framtidens butik

I boken ”Refresh retail” lanseras sju relationsparametrar som hjälper dig klara ut rollen för din butik. Här är modellen. ”Butikens monopol är brutet”, säger retailexperten Dorte Wimmer till Market.
Text: Kalle Östgren
Annons:

Digitala köpmönster, smarta mobiler och tidspress har förändrat butikens roll.

Hur ska din butik eller kedja utformas för att ge en bra kundupplevelse?

Är medarbetarna, butiksdesignen eller något helt annat viktigast?

Det finns många faktorer att ta hänsyn till för att leverera en bra upplevelse som bygger relationer och som kunderna gillar.

För att pricka rätt krävs en bra grundanalys – här är en modell som hjälper dig strukturerar tankarna.

Modellen, som lanseras i nya boken ”Refresh retail”, bygger på sju ”relationsparametrar” och har utformats av Retail Institute Scandinavias internationella nätverk Ebeltoft Group.

– I framtiden är tiden människors mest värdefulla tillgång. Därför måste detaljhandel – i fysiska butiker och online – bli ännu mer relevant för att locka kunder, säger Dorte Wimmer, trendexpert hos Retail Institute Scandinavia.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i en månad
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis – en hel månad! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...