Foto: Gustaf Olsson

Självutcheckning lyfter Lagerhaus: ”Snittköpen har ökat med tio procent”

Nya molnbaserade kassalösningar, självutcheckning och nya betallösningar är några led i Lagerhaus pågående digitaliseringsprocess. ”Vi vill möta konsumenternas nya sätt att handla”, säger IT-chefen Bradley Coyne.
Text: Thomas Karlsson
Annons:

Inredningskedjan Lagerhaus digitala resa började för ett år sedan, då Caroline Hjelte kom in som ny vd.

– Hon tar allvarligt på digitaliseringen i detaljhandeln och anser att förändringen måste ske från högsta ledningen nedåt i hela organisationen, kommenterar Bradley Coyne, som sedan i somras är IT-chef hos kedjan.

– Vi insåg tidigt på Lagerhaus i vår förändringsresa att om vi inte försöker förändra kundbeteenden så kommer vi inte lyckas att förändra oss själva. Vi ville skapa en ”zero-chaos”-butik med en fantastisk expresskänsla och inga köer, säger han.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...