Siffrorna avslöjar kundernas krav – mer tjänster i handeln: ”En nödvändighet”

Hemleverans, personal shopping, installation. Två av tre företag inom detaljhandeln erbjuder redan tilläggstjänster. Och tjänstefieringen förväntas att växa. ”Produkter ska användas i en kontext och då finns det oftast någon typ av tjänst som kan kopplas till det”, säger Johan Davidson, chefsekonom på Svensk Handel.
Text: Helen Preutz
Annons:

En undersökning som Market gjort visar att två av tre företag inom detaljhandeln erbjuder tilläggstjänster. Och enligt företagen själva kommer tjänstefieringen att öka.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...