Siffror kedja för kedja – de gynnas mest av corona-effekten: ”Varit ett osannolikt tryck”

Svenskarna har förändrat inköpen av dagligvaror radikalt. Senaste beviset är lyftet för butikerna inom Tempo. ”Vi har ökat med nära 50 procent”, säger handlaren Torbjörn Hammar till Market.
Text: Thomas Ohlén
Annons:

Willys och Hemköp var fram till för några år sedan Axfoods två mest profilerade butiksvarumärken – men dagligvarukoncernens relativa doldis Tempo har börjat att ta betydligt mer plats på scenen.

2020 har varit exceptionellt starkt för den handlardrivna kedjan.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...