Sex viktiga punkter om big data – så kommer du igång

Begreppet ”big data” får många handlare att dra öronen åt sig. Rädsla för höga kostnader och osäkert utfall bromsar utvecklingen. Men det finns mycket att vinna på att jobba med big data. Så här kan du komma igång.
Text: Andreas Dyrberg Skog
Annons:

En stickprovskontroll bland tio stora detaljhandelsaktörer visar på stora skillnader i erfarenheterna av big data. Sex av kedjorna utnyttjar inte big data alls. Två uppger att de använder big data och två att de ligger i startgroparna – bland dem Netonnet.

– Det är en självklarhet att det finns på agendan inom retail då så mycket är baserat på input från kunder. Vi har inte ett enskilt beslut som är fattat utan en inriktning om att arbeta med kundinsikt i större utsträckning där big data är ett verktyg, säger Markus Andersson, IT-direktör på Netonnet.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...