Så vill hon utveckla succékedjan: ”Det allra viktigaste är att våga testa”

Om en månad tar Lina Söderqvist över som vd för Brothers. Market ställer åtta frågor inför starten. ”Brothers digitala potential är enorm”, säger hon.
Text: Kalle Östgren
Annons:

Den 16 oktober drar Lina Söderqvist igång jobbet som vd för Brothers. Hon rekryteras inifrån RNB som vd för Departments & Stores och efterträder Peter Bondelid. Tidigare arbetade hon som marknadschef för Åhléns och utsågs 2017 till ”Årets marknadschef” vid Resumés gala på Berns.

Dina tankar inför starten på Brothers?
– För mig är det viktiga att alltid börja med att lyssna och lära känna, både mina nya kollegor och situationen på marknaden. Jag kommer att vara mycket ute i butikerna, det är ju där det händer! Och kanske allra viktigast: Att få ett grepp om vad kunderna tycker.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i en månad
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis – en hel månad! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...