Så skruvar Eko konceptet för att nå nya miljardmålet: ”Mer än en lågprisstormarknad”

Eko Stormarknad fortsätter att expandera. Samtidigt skruvar kedjan på konceptet och nya varumärken plockas in i kedjans färska shop in shop-lösning. ”Tanken är att vi ska bli mycket mer än bara en lågprisstormarknad”, säger vd Ted Berggren.
Text: Julia Forsberg
Annons:

Efter sommaren öppnar Eko Stormarknad sitt nya varuhus i Norrköping.

Market har även kunnat berätta att det blir två nya varuhus nästa höst, ett i Skövde och ett i Linköping. Eko fortsätter att expandera både genom nya butiker och genom att utveckla konceptet.

– Det som är rätt annorlunda med oss, där vi sticker ut även inom lågprissegmentet, är att vi är en destination. Vi drar en stor mängd kunder och det är vår styrka.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...